شارك هذا الموضوع

10 حقائق ﻻتعرفوها عنا عالم الطيران

  • الكاتب Adil
  • تاريخ اﻹضافة 2016-11-06
  • مشاهدة 12

10 حقائق ﻻتعرفوها عنا عالم الطيران:

1- الأغطية والوسادات تطوى دون غسيل: إذا لاحظت وجود بقايا طعام على الغطاء الذي أخرجته توا من الكيس فلا تنزعج فالأغطية يتم تجميعها بعد كل رحلة وطيها ووضعها في المكان المخصص دون غسيل. الرحلات الوحيدة التي تكون فيها الأغطية نظيفة هي أولى الرحلات في النهار.

2- هواء صناعي: إن كنت تسأل عن مصدر الهواء الذي تتنفسه في الطائرة فالإجابة هي أن المحركات هي مصدر هذا الهواء الذي يخرج من فتحة صغيرة مخصصة لهذا الهدف.

3- من حق قائد الطائرة اعتقالك في أي لحظة: يتمتع قائد الطائرة بسلطة مطلقة بمجرد أن تغلق أبواب الطائرة فمن حقه اعتقال أي شخص أو فرض عقوبات أو حتى تحمل مسئولية وصية أي راكب يتوفى خلال الرحلة.

4- المظهر الجيد قد يساعدك على الانتقال للدرجة الأولى: يمكن لكل راكب أن يطلب الانتقال للدرجة الأولى بعد إغلاق أبواب الطائرة لكن طاقم الطائرة لا يفعل هذا الأمر كثيرا كما يقول أحد أفراد أطقم الضيافة .. لا نحبذ هذا الأمر لعدة أسباب منها أن علينا كتابة تقرير يشرح أسباب هذا التغيير علاوة على أن التغيير يعني وجبة إضافية في الدرجة الأولى". وأوضح المضيف في تصريحاته أن المظهر الجيد والكلام اللطيف من الأمور التي تساعد في اقناع أطقم الضيافة على قرار التغيير علاوة على بعض الأمور الأخرى كأن يكون الراكب طويل جدا أو الراكبة حامل.

5- قائد الطائرة ينام أثناء الرحلة: أظهر استطلاع بين الطيارين أن 43 إلى 54% من الطيارين في بريطانيا والنرويج والسويد ناموا مرة واحدة على الأقل خلال إحدى الرحلات.

6- "سرقة" سترات الإنقاذ شائعة بين الركاب: بعض الركاب يخفون سترة الإنقاذ ثم يأخذونها معهم بعد هبوط الطائرة كتذكار من الرحلة

7- تأخير العشاء على أمل نوم الركاب: قال مضيف رفض ذكر اسمه، إن المضيفين يتعمدون في بعض الأحيان تأخير تقديم العشاء لأطول فترة ممكنة خلال الرحلات الليلية على أمل أن ينام الركاب في هذه الفترة وبالتالي يخف عبء العمل عليهم.

8- تجنب الاقتراب من مياه الطائرة: يحذر الخبراء من الاقتراب من أي مصدر للمياه غير المعبئة في زجاجات على متن الطائرة والسبب هو قرب مصدر ماء الشرب من ماء تنظيف المرحاض.

9- من حقك طلب زجاجة المياه الغازية كاملة: الأكواب البلاستيكية الصغيرة التي تحتوي على قطرات بسيطة من المياه الغازية لا تكفي الكثير من الناس لذا لا تتردد إن شعرت بالظمأ، في طلب الزجاجة كاملة من طقم الضيافة.

10- المضيفون لا يلتزمون بغلق المحمول: يطلب المضيفون بلهجة حاسمة من جميع الركاب إغلاق هواتفهم المحمولة في حين لا يلتزم الكثيرون منهم بهذا الأمر.

10 Facts for us Atarafoha aviation world

1. blankets and pillows folded without washing: If you notice a food residue on the cap that has just brought out of the bag do not worry Valoguetah is collected after each trip and be folded and placed in a dedicated place without washing. The only trips in which the covers are clean are the first flights in the daytime.

2. Industrial air: If you ask about the source of the air you breathe in the plane the answer is that the engines are the source of air that comes out of a small opening dedicated to this goal.

3. It is the right of the pilot arrest you at any moment: the pilot has absolute authority as soon as the doors shut plane it right the arrest of any person or impose sanctions or even take responsibility for the commandment of any passenger dies during the trip.

4. good-looking may help to move the first degree: Can each passenger to ask to move the first degree after the closing of the aircraft doors, but the crew does not do this often, says a member of the hospitality crews .. not in favor of this for several reasons, including that we write a report explains the reasons for this change as well as the change means an additional meal in first class. "host said in his remarks that a good appearance and speech Latif of the things that help in persuading hospitality crews on the decision to change, as well as some other things, as if the very long passenger or passenger holder.

5. The pilot slept during the flight: poll among pilots showed that 43 to 54% of the pilots in the UK, Norway and Sweden slept once at least during one of the trips.

6. "steal" rescue jackets are common among the passengers: some passengers hide vest rescue and then take them with them after the plane as a souvenir of the journey

7. delay dinner in the hope of sleeping passengers said host declined to be named, said that the hosts sometimes deliberately delayed providing dinner for as long as possible during the night flights in the hope that sleeping passengers in this period and therefore hide his workload on them.

8. Avoid approaching plane water: Experts warn of approaching any source of water is packaged in bottles on the plane and the cause is near drinking water from the water source clean the toilet.

9. have the right to request a full bottle of soda water: small plastic cups containing a simple drops of carbonated water is not enough a lot of people, so do not hesitate if you feel thirsty, to request a full bottle of hospitality kit.

10. Hosts do not adhere to the closure of the mobile: Hosts ask critical tone of all passengers close their cell phones while many of them do not adhere to this.

آراء الأعضاء

الأوسمة

مواضيع مميزة

انشر مواضيع واحصل على ربح فوري